Rum-Kastély EGYMI

Alapítványunk adószáma: 18891120-1-18 Számlaszáma: 11747006-20197746

Erdei iskola

Intézményünk a táborozó gyermekeknek 2021.06.29- 2021.07.02. időszakban erdei iskolai táborozást szervezett. A programtervezés a Szociális Képességek Munkaközösség feladata volt. A tervezés során figyelembe vettük a táborozó gyermekek képességeit, készségeit, teherbírásukat. Célunk volt felejthetetlen élményt nyújtani számukra, hogy a gyermeki mosoly, jókedv mindennap jelen legyen.

Köszönöm szépen minden pedagógusnak, gyermekfelügyelőnek, gyógypedagógiai asszisztensnek, ápolónőnek, az intézmény vezetőségének, az alapítványunknak a segítő támogatást!

  1. NAP

A táborozás első napja a mozgásról, a sportról, a szabadidő helyes eltöltésének lehetőségeiről szólt. A napot az akadálypálya feladatainak a teljesítésével kezdtük. Réka néni, Tamás bácsi, Tamara néni által összeállított feladatsor a gyerekek képességeinek megfelelően, egyszerű, könnyen teljesíthető mozgásgyakorlatokból állt.

A délelőtt második felében több ügyességi feladat várt rájuk, melyekbe belecsempésztük a tanórákon tanultak felelevenítését (pl: a halakról, rovarokról), valamint a mozgásképességek, készségek fejlesztését. A cselekvésbe ágyazott feladatvégzés, a játékosság mindezt segítette. Ilyen volt a horgászás, a rovarfogócska csipesszel, tapintással, szappanbuborék fújása és a vízibomba célba dobása.

Ezen a napon kihelyeztük a Rovar- lakot a parkba. Bízunk benne, hogy a tábor utolsó napjára már birtokba veszi néhány rovar.

  1. NAP

A második nap az erdei állatokról szólt. A reggeli feladat fejpánt készítése volt minden csoport számára. Aztán az ebédlőben folytatódott a nap, ahol Csilla néni az IKT táblán az erdei állatok közül a legismertebbeket mutatta be. Minden állat esetében vagy énekeltünk, vagy mesét, állathangokat hallgattunk, képeket párosítottunk, musicalrészleteket, diafilmet néztünk. Ezután mindenki a parkba, a fák árnyékába ment, ahol az állatok mozgásának utánzásával közösen daloltunk, mondókáztunk. Jött a bújócska! Az erdei állatok képét a fejpántra rögzítettük, megkereste mindenki az ugyanolyan állatpárját és rövid időre mókussá, rókává, madárrá, farkassá, medvévé, sünné, fakopáccsá, bagollyá, őzzé, szarvassá változott a táborozó csapat. Csilla néni és Ádám (ők voltak a mókusok) volt a hunyó, a „kisállatok” pedig elbújtak a park fái, bokrai mögé. Hiába kínáltak fel friss szalmát, szénát, tyúkot, kacsát, bizony az „állatkák” nem jöttek elő, és aki nagyon ügyes volt, ravaszul megelőzte a „mókusokat”. A nap már erősen sütött, ezért visszamentünk az épületbe és a hideg üdítő elfogyasztása után erdei állatok képeit színeztük ki, melyeket majd felhasználunk egy következő napi feladatban.

  1. NAP

A harmadik napon a túrázásé volt a főszerep. Reggel Orsi néni elmondta az első feladatot. Minden csoportnak távcsövet kellett készíteni WC papír gurigából, amit a gyerekek a nyakukba akaszthattak. A gyülekező helyszíne az ebédlő volt, ahol Orsi néni bemutatta a túra útvonalát, megnéztük Erdő Ernő filmjét, Mi az az erdő? címmel, majd beszélgettünk, hogy mit is vigyünk magunkkal a túrára, mi a helyes magatartás, milyen szabályokat kell betartani.  A szél egy kicsit frissített a mai nagy melegen, ezért igazán kellemes időben indultunk el. A táborozó csapat két részre oszlott. Az első csapat az erdőben található anyagokból (faágakból, kövekből) jeleket készített, melyek a másik csapatnak, akik fél óra múlva indultak utánuk, mutatták a túra helyes irányát. Különböző kistáblák jelezték, hogy adott helyen mi az érdekesség. Pl: egyik helyen nagyítóval faleveleket, növények leveleit, levélen pihenő lepkét figyelhettünk meg, hangyavárat vizsgálhattunk, másik helyen használtuk az igazi, illetve készített távcsöveket, és madarak után kutattunk a fák lombjai között, a következő jelzésnél megpihentünk és elfogyasztottuk a tízórait, majd Nóra néni irányításával felvettük mobil telefonra a madarak énekét. Itt vártuk meg a másik csapatot, és együtt fejeztük be a túrát. A parkba visszaérve közös éneklésbe kezdtünk, természetről szóló könyveket nézegettünk, olvasgattunk. Aztán egyik pillanatról a másikra vízibomba durrant szét a közelben. Több sem kellett a táborozóknak, mindenki aktívan vízi csatázni kezdett. A túra fáradalma hamar feledésbe merült, jókedvűen, boldogan, mosolyogva fejeztük be a mai délelőttöt.

  1. NAP

Az éjszakai rossz időjárás ellenére a reggel napsütéssel indult, így a tervezett program megvalósítását semmi sem akadályozta. Ma a taposó elkészítése volt a feladat. Szilvi és Zsuzsa néni irányításával az erős fiúk a felnőttek irányításával, segítségével kavicsból elkészítették a taposó alapját, míg a többi táborozó az erdőben elegendő faágacskát, tobozt, faháncsot, mohát gyűjtött. A tízórai elfogyasztása után a taposót töltöttük fel a különböző típusú, természetes anyagokkal. A táborozók aktívan részt vettek a munkában és a felavatás után ki is próbálták a taposót. A délelőtt további részében lepkehívogatót készítettünk, s míg a lepkék megtalálták az édes nektárt elfogyasztottuk a finom, hideg jégkrémet.  A mai nap is sok vidámsággal, eredményesen telt el.

  1. NAP

A tábor utolsó napját gyűjtögetéssel kezdtük. Olyan növényeket kerestünk a parkban, melyek erezete erős, így alkalmasak arra, hogy festékkel gyönyörű vászonképeket készítsünk. A festés a táborozók egyik kedvenc foglalatossága, ezért nagyon aktívan vettek részt a feladatvégzésben. Az alkotásokat a keddi napon színezett erdei állatok képeivel díszítettünk, majd kiállítottuk az aulában, mellé tettünk a fejpántokat, a messzelátókat, a csoportok által készített mandalaképeket. A délelőtt további részében vidám gyermekjátékokkal töltöttük az időt. A mai nap is eredményesen, vidámsággal, sok boldog gyermeki mosollyal telt el.

Zsoldos Tibor Lászlóné

 

Tanévzáró 2021

Az idei tanévben a rendkívüli helyzetre való tekintettel a tanévzáró ünnepélyt zárt intézményi keretek között tartottuk meg. Az ünnepélyen átadásra került a sikeres vizsgát tett tanulók bizonyítványa. Könyvvel jutalmaztuk a kiemelkedő tanulmányi eredményeket. A tanulmányaikat befejező tanulókat elbúcsúztattuk. A tanévet versekkel és dallal zártuk. Mindenkinek jó pihenést és élményekben gazdag nyarat kívánva, a szeptemberi viszontlátásra, köszöntünk el egymástól!

 

EGÉSZSÉGNAP, egy kicsit másképp…!

Az idei tanévben is megtervezte az Ökoiskolai Munkacsoport az Egészségnapot. A járványügyi szabályok azonban nem engedték a csoportos rendezvényeket, ezért módosítani, változtatni kellett a megszokottakon. Egészséghetet szerveztünk! Minden pedagógushoz eljuttattuk a tervezetet, az alapanyagokat. A megvalósításra egy hét volt a csoport képességeinek megfelelően. A visszajelzésekből arra a következtetésre jutottunk, hogy így jobb is volt talán, mert mindenki magának szervezte, olyan sorrendben a napokat, ami számukra a legmegfelelőbb volt. Sokkal több idő jutott az alapanyagok megismerésére, a szükséges eszközök kiválasztására, használatuk gyakorlására, egy- egy munkafolyamat képességeknek megfelelő végzésére, és a közös örömre, amikor a végeredmény elkészült.

A napok az egészséges életmóddal kapcsolatos ismeretek felidézésével, ismeretek pótlásával, új ismeretek elsajátításával kezdődtek.

1. NAP

MINDEN GYEREK KEDVENCE!

(csak egy kicsit más…)

 

joghurt vagy kefir + zabpehely + gyümölcs

  • alapanyagok
  • az elkészítés folyamata:
  • az elkészült joghurt zabpehellyel, gyümölcsökkel:

2. NAP

 

KÓSTOLJ MEG!

 

saláta készítése: reszelt sárgarépa, egyéb zöldségek, magvak, salátaöntet

  • alapanyagok:
  • az elkészítés folyamata:
  • az elkészült salátamix:

 

szendvics készítése: Abonett kenyér vagy teljes kiőrlésű toast kenyér, margarin, magvak; zöldségekkel, csírával díszítve

 

  • az alapanyagok:
  • az elkészítés munkafolyamatai:
  • az elkészült szendvics:

3. NAP

GYÓGYÍT, és MÉZZEL a LEGFINOMABB!

 

mézes gyógytea készítése

 

  • az alapanyagok, eszközök:
  • az elkészítés munkafolyamatai:

4. NAP

EGY KIS MOZGÁS MINDENKINEK KELL…

 

 

5. NAP

MI TÖRTÉNT A HÉTEN?

 

  • alkotás készítése

Zsoldos Tibor Lászlóné

Madarak és fák napja 2021

1902-ben Chernel István ornitológus először szervezte meg hazánkban a madarak és fák napját. Ez a természet és az élővilág védelmének a napja.
Május második hetében iskolánkban a gyermekfelügyelők több napon keresztül erre hívták fel tanulóink figyelmét. Nagyokat sétáltunk a kastély körüli erdőben, ahol szuper fényképeket készítettünk. Illetve a gyerekek értelmi képességeinek megfelelően kézműveskedtünk a jeles naphoz kapcsolódóan. A képek hűen tükrözik a hét jó hangulatát. A fotókból és az alkotásokból kiállítást tervezünk az iskola aulájában.

Suboritsné Takács Szilvia

Gyermeknapi forgatag

2021. május 19-én az eső sem vette el a Rum-Kastélyban tanuló és nevelkedő gyermekek kedvét attól, hogy részt vegyenek egy rendhagyó gyermeknapi kavalkádban.

A csoportoknak 10 állomáson kellett bizonyítaniuk rátermettségüket, ügyességüket és kreativitásukat. Menetlevelük szerinti első állomásukon Andi nénivel színeket varázsoltak, majd csodaszép alkotásokat festettek. Ezt követően Pálma néni mozgatta meg alaposan a gyermeksereget, mókás mondókákban és célbadobós játékokban sem volt hiány. A Betűk Birodalmában Tamás bácsi és szörnyetege csalogatta be a csapatokat, majd Betti nénivel a Hangok játéka következett. Nagyon kellett figyelni mit hallanak, izgalmas, ismert és új hangok, zajok gondolkodtattak el kicsit és nagyot. A következő állomáson Tamara boszi Boszorkány konyhájába invitálta a csapatokat, ahol aztán mindenféle finomságot varázsolt elő, s egészen addig, míg meg nem telt minden pocak az ajtó zárva  maradt. Lánc-lánc eszterlánc… énekelték Tündi nénivel, hogy betérhessenek Csabi bácsi tornabirodalmába, ahol aztán izgalmas sportverseny vette kezdetét. Gyermekek és felnőttek egyaránt küzdöttek a minél jobb időeredményért: szökdelés, bukfenc, labdázás, bújócska… Jól kifáradva mentek tovább a következő célhoz. Réka néni színes és vidám játékokkal várt mindenkit, színezni, gyurmázni, malacot etetni, sőt még kalózt leküzdeni is lehetett nála. Zenebona – vigadalom – Gabi néni pengette gitárját és énekszóra buzdította a lelkes közönségét: végre újra összeállt és itt volt a nagycsapat, s nemcsak a mancsokat, de a cintányért is összecsapták rendesen. Utolsó állomásukon a gyermekeknek múmiával, sőt sokszor múmiákkal kellett megküzdeniük.

Valamennyi csapat ügyesen teljesítette az összes állomást, így természetesen a jutalom sem késlekedett. A gyermeknapi kastély-túra végeztével az intézmény diákönkormányzata emléklappal, játékokkal és édességgel köszönte meg a délelőtti aktivitást.

A játékokat ezúton is hálásan köszönjük a Hátrányos Helyzetű Sportolókért Alapítványnak.

A délelőtt sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint a mellékelt fotók, csapat-versek és a tény, hogy gyermek és felnőtt egyaránt úgy aludt a gyermeknapot követő éjszaka, mint a bunda.

Ihász-Kozmor Barbara

 

4. csoport – Időjósok csapata

Időjárásfüggő gyerekek és felnőttek mi vagyunk,

Ha jönnek a frontok, mi azonnal megvadulunk!

Esik eső, fúj a szél, a kedvünk a plafonig ér!

Napsütés a mi napunk, egész nap vidámak vagyunk!

 

11-12 A. – CSUPECSAPAT

Mi vagyunk a „Csuper csapat”

Jelképünk a „csukorka”

Felszedjük a nyereményünk,

Megesszük és vígan élünk!

 

3. csoport – Micimackó csapat

Micimackó csapat vagyunk,

Gyermeknapon kalandozunk.

Szeretjük a méheket,

Elkérjük a méziket.

Mézes csupor, mézes bödön,

Nekünk a méz nagy-nagy öröm.

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT 2021.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a köznevelésben 2021. április 19-23. között hirdette meg a Fenntarthatósági Témahetet, amelynek célja, a fenntarthatóság üzenetének elterjesztése iskolai keretek között. 

A témahét három kiemelt területe Az erdő, mint ökoszisztéma, a Zöld gazdaság, és a Fenntartható közösségek voltak.

Iskolánk ebben a tanévben is csatlakozott a kezdeményezéshez. A tanulócsoportok ’Az erdő, mint ökoszisztéma’ témát választották, hiszen intézményünket 6ha parkerdő veszi körül, és ennek megvédése elsődleges feladata minden tanulónak, dolgozónak már évek óta.

A felső tagozatos, illetve a szakiskolás tanulók online tanórák keretében dolgozták fel a témát, az alsó tagozatos és óvodás gyerekek pedig különböző tevékenységek végzésével mélyedtek el a témában. Kiemelt feladat volt minden esetben az ismeretbővítésen, az alapvető készségek és képességek fejlesztésén kívül, hogy értelmi képességüknek megfelelő szinten megismerjék az adott téma fontosságát, felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen egy kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért, saját egészségükért.

Nagyon tartalmas, élménygazdag hét volt, amit a fényképek is bizonyítanak!

 

Zsoldos Tiborné

Rózsatövek ültetése

„Rózsa, rózsa, szép virágszál

Szálló szélben hajladozzál…”

 

A Vas Megyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ koordinációs munkájának hála 4 rózsatővel gazdagodott 2021 áprilisában intézményünk.

Tanulóink nevelőik segítségével nagy örömmel ültették el a növényeket, s várják, hogy mihamarabb virágba boruljon a kastélypark.

A „Márk Örökség Rózsakert”-ben összegyűjtött és gondozott érték a magyarság egésze számára jelentős, nemzeti összetartozásunk szimbóluma, kulturális örökségünk fontos része. Megmaradásuk érdekében minden követ meg kell mozgatnunk, hogy ez az élő esztétikai érték minél tovább virágozhasson.

„Ezek a rózsák hungaricumok, és ez magyar érték, kár volna, ha veszendőbe menne. Hiszen eddig is öregbítették hazánk hírnevét, most, hogy jobban és többfelé megismerik, úgy érzem, hogy további jó szolgálatokat tesznek hazánknak. Óvjuk mindazt, ami hungaricum, mert ez teszi lehetővé, hogy megmaradjunk ebben a hat és fél milliárdos embertömegben.”

Megtiszteltetés számunkra, hogy a jövőben iskolánk udvarát is díszítik a csodás virágok, szépségükkel és illatukkal még varázslatosabbá téve a tavaszt, a mindennapokat.

Farsang 2021

Az idei tanévben csoportszinten rendeztük meg a farsangot. A szervező osztály feldíszítette az aulát, tréfás, ügyességi játékokból készített egy összeállítást, amit eljutatott a digitális tér segítségével minden csoportba, mintegy kedvcsinálót. Minden csoport készített egy bohócalakot, melyeket az aulában a paravánokon állítottunk ki.

Az osztályok önállóan, a csoporthoz tartozó nevelőkkel, társakkal, farsangi ruhában mulatta az adott napon az időt. A farsangi mulatozásról, játékokról összeállítást készítettek, ezeket összegeztük és néhány nap múlva mindenki megnézhette, hogy a különböző osztályokban miként zajlott ez a különös, a megszokottól eltérő nap.

Igaz, hogy nem nagyközösségben farsangoltunk, de a videókon, fényképeken látható volt, hogy a vidámság, a nevetés, a zene, a sok-sok finomság most sem maradhatott el.

Zsoldos Tibor Lászlóné

„Hóvirág-túra” 2021.

Az időjárás kedvezése miatt már február végén lehetőség adódott arra, hogy az iskola tanulócsoportjai „Hóvirág- túrára” induljak a közeli erdőbe, hogy megcsodálhassák a tavasz első hírnökének virágtengerét. Séta közben meghallgatták az erdő madarainak kikeletet hozó énekét, illetve a szerencsésebb csoportok az erdő vadjait is megpillanthatták. Az erdő növény- és állatvilágáról, valamint a természetvédelmi szabályokról a tanórákon elsajátított ismereteket valós környezetben gyakorolhatták a tanulók.

Zsoldos Tibor Lászlóné

Nyitvatartás

Intézményünk a tanév ideje alatt vasárnap 16 órától (kollégiumi beköltözés miatt) tart nyitva péntek délután 18 óráig.

A hivatalos ügyek intézésére munkanapokon 7 óra 15 perctől 16 óráig van lehetőség.

Eseménynaptár

<< ápr 2024 >>
hkscpsv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Események

  • Nincs bejegyzés